psav zdjęcie główne

Polska Grupa Energetyczna (PGE) liczy, że w ramach współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zostanie wskazanych co najmniej 100 punktów ładowania samochodów elektrycznych, poinformował wiceprezes PGE Paweł Śliwa.
„Pierwsze stacje powstaną przed wybranymi jednostkami jeszcze w tym roku. Liczymy, że co najmniej 100 punktów w ramach umowy z ZUS zostanie wskazane” – powiedział Śliwa podczas briefingu na Ogólnopolskim Szczycie Gospodarczym (OSG) w Siedlcach. Agencja ISBnews jest patronem medialnym OSG.
„Pierwsze punkty powstaną w miastach takich jak Kielce, Nowy Sącz, Tarnów, Tarnobrzeg” – wskazał wiceprezes ZUS Mariusz Jedynak.
Oprócz wskazanych przez niego miast, potencjalnymi lokalizacjami są: Łomża, Suwałki, Chełm, Biała Podlaska, Ostrołęka i Skierniewice.
PGE podało dziś wcześniej, że podpisało z ZUS list intencyjny o nawiązaniu współpracy, której celem ma być stworzenie sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych zlokalizowanych przy oddziałach ZUS.
W pierwszym etapie współpracy ZUS z PGE planowane jest utworzenie od 5 do 8 stacji ładowania aut elektrycznych, w największych miastach Polski. Dokładne lokalizacje będzie rekomendował specjalny zespół złożony z pracowników obu podmiotów. Tworzone stacje będą zarówno stacjami standardowymi, jak i stacjami szybkiego ładowania. Rodzaj zastosowanych urządzeń ładowania będzie uzgadniany w miarę wyboru poszczególnych lokalizacji. Budową stacji zajmie się PGE Nowa Energia, spółka z Grupy PGE, która posiada niezbędne doświadczenie do pełnienia roli inwestora oraz operatora w zakresie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.
Grupa PGE wytwarza 43 proc. produkcji energii elektrycznej (w tym segment Energetyki Konwencjonalnej ok. 42 proc.) w Polsce oraz 25 proc. ciepła z kogeneracji. Dodatkowo, 9 proc. krajowej energii odnawialnej pochodzi z jej instalacji. Linie dystrybucyjne GK PGE obejmują ok. 40 proc. powierzchni Polski i dostarczają energię elektryczną do 5,4 mln odbiorców końcowych, czyli 25 proc. klientów w kraju. Na rynku detalicznym ma 5,3 mln klientów, stanowiących ok. 30% odbiorców końcowych w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r. >>> Czytaj też: Gliwicki Opel zwalnia ze starej fabryki, ale będzie zatrudniać w nowej