Post 2.
Dzisiaj transakcja z tego tygodnia.

Fiat Ducato.
Auto z 2015 roku, Salon Polska, I rejestracja 2016. Cena netto 34.500. Jako że auto dostawcze to klient może odliczyć 100% VAT (suma ubezpieczenia na polisie z tego tytułu również od netto). Finansujący mLeasing. Klient działalność od kilka lat. W transakcji ciekawym przypadkiem była ścieżka własności auta. Mianowicie auto zostało kupione w 2016 roku na kredyt lub pożyczkę w GetinBanku. O dziwo bank nie zabezpieczył się wpisem w dowód, a jedynie zastosował przewłaszczenie miękkie, czyi tylko na umowie pomiędzy bankiem a klientem. Klient w lipcu niestety auto stracił z powodu braku płatności za raty i auto trafiło na aukcje. Zostało zakupione przez handlarza, który nawet nie przerejestrował auta na siebie. Doszło do sytuacji, że w dowodzie wpisany był Pan X, a na fakturze do leasingu sprzedającym był Pan Y. Zazwyczaj leasing prosi o fakturę pośrednią pomiędzy Panem X, a Panem Y wraz z potwierdzeniem zapłaty. W tym przypadku faktura pośrednia była pomiędzy GetIn, a Panem Y, żadnej wzmianki o Panie X. Dopiero dostarczona umowa kredytowa Pana X wraz z oświadczeniem GetInu że auto została przejęte na mocy umowy kredytowej potwierdziło wartość. Ze względu że sprzedający nie był autoryzowanym sprzedawcą w mLeasing wymagana była DEKRA (koszt 350zł netto dla klienta). DEKRA trwała 3 dni robocze i potwierdziła wartość auta na 36.500 netto. Po podpisanej umowy zamówienie dokumentów od sprzedającego:
1. FV na mLeasing z konkretnym oddziałem (na fakturze musi być oddział, aby zarejestrować auto w danym mieście)
2. dowód rejestracyjny
3. karta pojazdu
4. stare tablice
5. ważna polisa OC

Auto zarejestrowane wczoraj, dzisiaj będzie odbiór, klient musi podpisać protokół odbioru i dostarczyć go mi, a raczej to ja muszę jechać po protokół 🙂

Warunki oferty (wszystko w netto)
wartość auta: 34.500
opłata wstępna: 345 (1%)
rata: 1085,40
liczba rat: 35
wykup: 345 (1%)
opłaty dodatkowe:
350 – rejestracja
350 – DEKRA
suma opłat: 112,11%

Ze względu na to, że klient ma umowę flotową nie ma tabeli opłat i prowizji i nie ponosi ŻADNYCH opłat dodatkowych poza dekrą, rejestracją i czynnościami urzędowymi (tyle ile prywatnie urząd by skosił za np. wpisanie TAXI w dowód czy wbicie haka). Dzięki takiej umowie oszczędza na: opłacie i administracji polisą 250/rok, monitach (30), wezwaniu do zapłaty (50), cesji (1750), przedterminowa spłata (750).
więcej na:
https://mleasing.pl/pdf/tabela-oplat-i-prowizji-01.05.2018.pdf

EDIT: Klient w ramach raty ma portal do zarządzania pojazdem, dostaje kartę CFM oraz do auta dostarczane są 2 karty paliwowe na Orlen oraz BP z limitem domyślnym 2.000/miesiąc. Refaktura zbiorcza za paliwo na koniec miesiąca.

#przedsiebiorczosc #finanse #leasing #kredyt #motoryzacja #motoleasing